انواع پریز برق

در خانه، دفتر کار و هر بنایی که در آن باشیم، انواع پریز برق وجود دارند. شاید از وقتی وارد خانه شده باشید این پریزها روی دیوار بودند، شاید هم در زمان ساخت یا بازسازی بنا انتخاب آنها را به برقکار خود سپرده باشیم. آیا می‌دانید پریزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید در خانه خود نصب کنید و هر پریز برای هدف متفاوتی تعبیه شده است؟ اگر در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات در بنای خود هستید و قصد تعویض وسایل الکتریکی در خانه خود را دارید، باید پاسخ این سوالات را بدانید. در متن دلند پلاس به عنوان یک فروشنده با سابقه در زمینه فروش انواع لوازم الکتریکی یک راهنما آماده کرده است تا بر اساس آن بهترین کلید پریز را برای خانه یا دفتر کار خود انتخاب نمایید.

با انواع پریز برق آشنا شوید

هم کلیدها و هم پریزها انواع مختلفی دارند. به طور کلی انواع پریز در دو دسته زیر قرار می‌گیرند:

  • پریز توکار: این پریزها به جای اینکه داخل دیوار قرار بگیرند، خارج از آن هستند. مزیت این نوع از پریزها، مقاومت بیشتر است. چرا که در برابر کشیده شدن مقاوم‌تر هستند و با از دیوار خارج نمی‌شوند. به جز پریزهای روکار فانتزی که ظاهری زیبا دارند، از این نوع پریزها بیشتر برای ساختمان‌هایی با مصارف صنعتی و یا محیط‌های باز مانند حیاط و.. استفاده می‌شود.
  • پریز روکار: این همان نوع معمول پریزهایی است که در خانه‌های خود می‌بینیم. در واقع بخش عمده پریز داخل دیوار قرار می‌گیرد. این نوع پریزها انواع و مدل‌های مختلفی دارند که بر اساس نوع ساختمان و دکوراسیون انتخاب می‌شوند.

حالا که به دو دسته‌بندی کلی در پریزها آشنا شدید، به معرفی انواع پریز برق می‌پردازیم. هر کدام از مواردی که در پایین معرفی می‌شوند، هم نوع توکار و هم نوع روکار دارند.

انتخاب انواع پریز برق بر اساس کارکرد

شما بر اساس کارکردی که در برای یک پریز در نظر دارید، باید یکی از انواع زیر را انتخاب کنید.

  • پریز برق ساده: همان پریزهای برق ساده‌ای هستند که روی دیوارها در هر مکانی ممکن است ببینید. این نوع پریزها هیچ قابلیت اضافه‌ای ندارند و برای مصارف ساده و ابتدایی مناسب هستند.
  • پریز برق ارت دار: پریز برق ارت دار که به آن پریز برق محافظ دار هم گفته می‌شود، این نوع از پریزها با ایجاد یک مسیر برای جریان به زمین، از کاربر در برابر شوک الکتریکی محافظت می‌کنند.
  • پریز بارانی: از این پریزها در مکان‌هایی که امکان وجود نم و رطوبت وجود دارد استفاده می‌شود. این نوع پریزها به ip دار هم معروف هستند که عدد ip آنها مشخص کننده میزان تحمل رطوبت است.

ویژگی‌های یک پریز برق خوب چیست؟

حالا که با انواع پریز برق آشنا شدید، می‌توانید بر اساس ویژگی‌های مورد نظر خود گزینه مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی ویژگی‌های یک پریز خوب می‌پردازیم. دانستن این ویژگی‌ها در انتخاب به شما کمک خواهد کرد.

1.     جنس بدنه خوب:

اکثر پریزها از بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارند، اما اینکه این کیفیت این بدنه و مواد استفاده شده در آن چطور است، تفاوت بین پریز خوب و بد را مشخص می‌کند. در پریزهایی که مواد بدنه آنها مرغوب نیست، پس از مدتی رنگ بدنه تغییر می‌کند، مثلا در پریزهای سفید به زرد متمایل می‌شود، که این امری ناخوشایند است.

2.     زیبایی و ظرافت:

ظرافت در قاب یعنی گوشه‌های کلید و پریز صاف و یک دست باشد و اضافاتی در کناره‌های آن دیده نشود. در پریزهای نامرغوب این امر به چشم می‌خورد در حالی که در قاب پریزهای با کیفیت، مانند قاب کلید پریز دلند، هیچ گوشه و اضافه‌ای وجود ندارد.

3.     دوام و ماندگاری بالا در انواع پریز برق:

اینکه پریز شما کیفیت خوبی داشته باشد و در اثر گذشت زمان تغییر رنگ ندهد و یا با کوچکترین فشاری شکسته و خراب نشود از موضوعاتی است که در هنگام خرید به راحتی قابل تشخیص نیستند، بلکه باید با خرید از یک نمایندگی معتبر مانند دلند پلاس از کیفیت کالای خود اطمینان حاصل نمایید.

4.     امنیت مناسب:

در خرید کلید پریز، مانند هر وسیله الکتریکی دیگری که با برق سر و کار دارد، امنیت حرف اول را می‌زند. اما چطور می‌توانیم از امنیت اطمینان حاصل کنیم؟ واقعیت این است که این موضوع تنها با استناد به برندهای شناخته شده و معتبری که سال‌ها در کسب رضایت مشتریان موفق بوده‌اند امکان‌پذیر است. برندهای دلند الکتریک و دنا الکتریک ایرانیان هر دو از نام‌های آشنا و قدیمی در این زمینه هستند.

 

نکاتی برای خرید پریز برق خوب

به جز مواردی که در انتخاب یک پریز خوب دخیل هستند و باعث می‌شوند که در بین انواع پریز برق، برخی از گزینه‌ها برتر از انواع دیگری باشند، انتخاب پریز مناسب باید بر اساس نیاز شما باشد. یعنی باید مکان و کاربردی که برای پریز نیاز دارید را در نظر بگیرید و سپس بر اساس آن از بین گزینه‌های موجود در فروشگاه دلند پلاس انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی دلند پلاس منبعی معتبر برای خرید لوازم الکتریکی مورد نیاز، از جمله انواع کلید پریز است. این فروشگاه اینترنتی به عنوان نمایندگی مرکزی شرکت دلند الکتریک و دنا الکتریک ایرانیان فعالیت دارد و به شما کمک می‌کند تا از مرجعی معتبر کالاهای الکتریکی مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

  • فروشگاه دلند پلاس
  • آذر 16, 1400
  • 2142 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه