پریز برق محافظ دار

به طور کلی دو نوع پریز برای استفاده در ساختمان وجود دارد. پریز معمولی و پریز برق محافظ دار. در این متن دلند پلاس به معرفی پریز ارت دار می‌پردازد.

حالا ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که به طور کلی سیم ارت چیست؟ سیم ارت نشتی جریان برق را از طریق سیم به زمین منتقل می‌کند و با این کار از برق گرفتگی، آتش‌سوزی و اتصالی دستگاه جلوگیری می‌کند. زیرا در هر دستگاهی که سیم‌های فاز و یا سیم نول به طریقی به بدنه دستگاه اتصال پیدا می‌کنند، ممکمن است مدار الکتریکی دچار نشتی جریان برق شود و با دست زدن به آن ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. این سیم به جز پریز در دستگاه‌هایی مانند ماشین لباسشویی و یخچال نیز استفاده می‌شود. در بین انواع مدل کلید پریز دلند می‌توانید طرح‌های بسیاری در پریزهای دارای محافظ را بیابید.

 

چرا استفاده از پریز ارت دار مفید است؟

یک پریز برق محافظ دار از شما در برابر شوک الکتریکی محافظت می‌کند. این کار را با ایجاد یک مسیر (یک هادی محافظ) برای جریان به زمین انجام می‌دهد. همچنین باعث می‌شود که دستگاه محافظ (اعم از قطع کننده مدار یا فیوز) جریان الکتریکی را به مداری که دارای خطا است قطع کند. به طور کلی استفاده از کابل ارث شامل فواید زیر می‌شود:

·       در برابر اضافه بار الکتریکی محافظت می‌کند

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از سیم ارت محافظت از شما، وسایل و خانه در برابر اضافه بار جریان‌های الکتریکی است که افزایش برق محافظت می‌کند. اگر به هر دلیلی ولتاژهای خطرناکی از برق در سیستم شما ایجاد شود، در صورتی که سیستم الکتریکی شما مجهز به ارت باشد، تمام آن الکتریسیته اضافی به زمین می‌رود.

·       به جریان برق مستقیم کمک می‌کند

اتصال به زمین در یک سیستم الکتریکی به این معنی است که هدایت برق مستقیماً به هر کجا که به آن نیاز دارید را آسان‌تر می‌کنید و به جریان‌های الکتریکی اجازه می‌دهید به طور ایمن و کارآمد در سراسر سیستم الکتریکی شما حرکت کنند.

·       زمین بهترین هادی است

یکی از دلایلی که سیم ارت به ایمن نگه داشتن شما کمک می‌کند این است که زمین رسانای فوق العاده‌ای است و با استفاده از این کابل سیستم الکتریکی شما امن‌تر می‌شود.

·       پریز برق محافظ دار از آسیب و مرگ جلوگیری می‌کند

بدون یک سیستم که محافظ داشته باشد، در خطر برق گرفتگی هستید و یا حتی بار بیش از حد برق ممکن است باعث آتش‌سوزی شود که نه تنها ضرر مالی در پی داشته باشد، بلکه آسیب جسمی را نیز به همراه داشته باشد.

تفاوت پریز برق محافظ دار و پریز برق معمولی

همه ما در خانه‌های خود پریز برق داریم، به طور کلی اکثر پریزهای برقی که در خانه استفاده می‌شود، پریز برق معمولی هستند. اما در ساختمان‌هایی که مجهز به سیم ارت هستند می‌توانید از پریز برق ارت دار استفاده کنید که باعث ایمنی بیشتر ساختمان می‌شود. لازم به ذکر است که عدم استفاده از سیم ارت می‌تواند مشکلات فراوانی به لحاظ الکتریکی برای ساکنین ایجاد کند. این امر ممکن است به حوادث وخیمی مانند برق گرفتگی و یا آتش‌سوزی منجر شود. به همین دلیل است که امروزه از همان ابتدای کار طراحی سیم کشی ارت دار در ساختمان در نظر گرفته می‌شود.

 

نکاتی برای خرید پریز برق

برای خرید پریز برق محافظ دار بهتر است نکاتی کلی را که برای خرید کلید و پریز وجود دارند را مد نظر قرار دهید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه برای شما مفید هستند را توضیح می‌دهیم.

·       طرح و رنگ:

در هر بنایی با هر کاربردی کلید و پریز یکی از اجزای کوچک اما تاثیرگذار در طراحی داخلی خانه هستند. در واقع این بخش اولین جز از طراحی شما به شمار می‌روند که بخش جزئی هم هستند، اما چون در هر گوشه‌ای از خانه به چشم می‌خورند می‌توانند در زیبایی و نتیجه کار اهمیت داشته باشند. در نتیجه باید در انتخاب رنگ و طرح کلید پریز به سبک چیدمانی که قرار است داشته باشید و نوع طراحی خانه و معماری داخلی آن توجه داشته باشید.

·       قیمت:

شاید تفاوت قیمت در انواع کلید و پریز با توجه به هزینه‌های ساخت و یا بازسازی ساختمان زیاد مهم نباشد. اما با توجه به تعداد زیاد کلید و پریز، حتی یک تفاوت قیمت جزئی هم در هزینه نهایی تاثیرگذار است.

·       خرید از مراکز معتبر:

نمایندگی‌های معتبر بهترین محل برای خرید انواع کلید و پریز هستند. چرا که اجناس اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب‌تر به شما ارائه می‌دهند. این موضوع با توجه به اهمیت مسئله ایمنی در لوازم برقی نکته برجسته‌ای است. چرا که با خرید از مراکز معتبر مطمئن هستید که ایمنی مناسب و استاندارد را تهیه می‌کنید. بهترین مارک کلید و پریز ایرانی در حال حاضر دلند الکتریک و دنا الکتریک ایرانیان هستند که محصولاتی زیبا و با کیفیت را ارائه می‌دهند.

 

خرید پریز برق محافظ دار

مجموعه دلند پلاس به عنوان نمایندگی مرکزی شرکت دلند الکتریک و دنا الکتریک ایرانیان اکنون امکان خرید آنلاین محصولات الکتریکی را برای شما فراهم آورده است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا همواره به یک لیست قیمت به روز هم دسترسی داشته باشید و از قیمت محصولات خود مطلع باشید. در صورتی که برای خرید نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید، از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

021-33114260 و 021-33114716

  • فروشگاه دلند پلاس
  • آبان 19, 1400
  • 1889 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه